vrijdag 8 oktober 2010

amigurumi met lies

Niet de orginele blogger, maar haar zusje. Ik zal maar even beginnen met een stukje over mezelf. Haken doe ik al een tijdje begonnen met een poncho waar ik uiteindelijk een vestje voor mijn nichtje van gehaakt heb. Ook sjaals en deken zijn hier de revue gepasseerd. Eigenlijk altijd met erg simpele steken. Voor mijn laatste sjaal wou ik wat anders en ben opzoek gegaan naar andere patronen aar de sjaal 4x weer uitgehaald te hebben was ik eindelijk tevreden.

Tijdens die zoektocht kwam ik ineens het idee van amigurumi tegen en ik was meteen verkocht dat moest ik ook. Zo gezecht zo gedaan en meteen het boekje mini hondjes haken besteld. Niet zo gek dat ik daarmee begin aangezien honden mijn nummer 1 hobby zijn. Inmiddels ijn de eerste personages een feit. Beide hebben geen oogjes en neusjes van kunstof aangezien ik daar nog op aan het wachten ben.
De eerste is Flip de bordercollie gemaakt voor mijn kleine nichtje.



Hij komt uit het boekje minihondjes haken maar ik heb gewoon wat designs met elkaar gecombineerd aangezien er orgineel geen bordercollie instaat. Wat ik prima vind want ik wijk graag een beetje af van het orgineel. Volgende hondjes worden allemaal mini hondjes van bestaande honden die ik ken.

En mijn 2e personage daar ben ik extra trots op aangezien ik hem helemaal zelf ontworpen heb. Mijn broertje is namelijk morgen jarig en zoals altijd was ik weer te laat met een cadeautje kopen. Toen ik bedacht dat ik natuurlijk ook een leuke amigurumi voor hem kon maken. Maar welke dan. De beslissing viel op een kikker omdat dit de mascotte is van zijn opleiding biologie. Maar kiekeurig als ik altijd ben kon ik geen leuk gratis ontwerp vinden en ben ik maar zelf aan de slag gegaan.
Spring de kikker is het resultaat:
Ik heb het ontwerp nog niet helemaal uitgewerkt maar zodra dit klaar is zal ik het bij dit blog toevoegen.

Tot de volgende keer!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten